Sidebar

Vasario 3 d. įvyko knygų pristatymas-diskusija: „Kristus ir Konfucijus: ugdantis dialogas“, kuriame dalyvavo prof. kun. Romualdas Dulskis, dr. Vytis Silius (Sun Yat-sen universitetas, Kinija) ir prof. Audrius Beinorius (Azijos ir transkultūrinių studijų institutas, VU). Renginio metu buvo pristatytos autoriaus prof. kun. Romualdo Dulskio knygos - „Evangelija pagal Konfucijų. Konfucianistinis išminties kelias ir jo svarba krikščionybei“ (2021) ir „Konfucijus ir Kristus. Konfucianistinė žmogaus pašaukimo vizija krikščioniškam kontekstui“ (2018), bei analizuotos pagrindinės šių knygų mintys.

Knygose nagrinėjamas konfucianistinės išminties lobynas, kurio pažinimas plečia pasaulėžiūrią ir dvasinio gyvenimo horizontą. Autorius siūlo nešališkai ir komparatyviškai   pažvelgti į konfucianizmą, taip atveriant naujų įžvalgų perspektyvas. Tai knygos, padedančios geriau suprasti ne tik Konfucijaus mokymą, bet ir savąjį kelią, bei tapatybę, leidžia pažvelgti ir labiau įsigilinti į krikščionybės savybes iš konfucianizmo perspektyvos.

Knygų autorius prof. kun. R. Dulskis diskusijoje pažymėjo, kad susidūrus su konfucianizmu, krikščioniui iškyla klausimas, kokia yra tiesa apie Dievą, žmogų, gyvenimą, ar išganymo kelią? O studijuodamas kitą kultūrą, žmogus susiduria su subjektyvia ir objektyvia tiesa. Gilinantis į kitos tautos kultūrą, dažnai laikomasi subjektyvios tiesos, kas užkerta kelią pažinti objektyvią tiesą. Autorius teigia, kad visų religijų trūkumas yra tai, kad religijos pabrėžia subjektyvų mąstymą, ko reiktų vengti susiduriant su kitomis kultūromis. Svarbu suprasti kitas kultūras iš vidaus ir žiūrėti į jas komparatyvišku žvilgsniu.272055896 365021675464534 2868360812194881604 n

Dr. Vytis Silius pasidalino savo mintimis, kad svarbu atskirti Konfucijų nuo konfucianizmo. Konfucianizmas yra vakariečių sukurtas terminas, tuo tarpu, kiniškai konfucianizmas vadinamas rújiā (儒家), kas pažodžiui reiškia mokytų žmonių mokykla/šeima. Todėl svarbu suprasti, kad konfucianizmo tradicija nėra tik Konfucijaus mokymas, nes jis buvo plėtojamas ir prieš Konfucijų ir po jo įvairių mąstytojų. Taip pat dr. V. Silius pabrėžė, kad knygose atvirai žvelgiama į patį konfucianizmą, kas kitatikiams gali būti didelis iššūkis. Pasidalino, kad žmogus gali siekti žinojimo, ieškant vieno jungiančio principo, paaiškinančio pasaulio įvairovę, arba bandant suvokti pačią įvairovę, ieškant skirtingų pasaulio suvokimo formų. Pastarasis variantas ir atsiskleidžia prof. kun. R. Dulskio knygose, kas neįstato skaitytojo į rėmus, ir kviečia per skirtingą kultūrą pažinti save ir savo mąstymą.273652722 1127496931390227 8054142434464613486 n

Diskusijos moderatorius prof. Audrius Beinorius išskyrė komparatyvizmo grėsmes. Dažnai pasirenkami du komparatyvizmo būdai: vienas būdas yra vienos kultūros laikymas pagrindine, ir pagal ją ieškojimas, ko kitos kultūros stokoja. Kitas būdas yra komparatyvizmas teologijos pagrindu, ieškant vienos kultūros raktinių žodžių kitose kultūrose ir bandant priskirti šiuos žodžius tose kultūrose, kuriose jie neegzistuoja.

Knygų pristatymo-diskusijos įrašo kviečiame paklausyti mūsų Youtube kanale.

Siekdami užtikrinti jums teikiamų paslaugų kokybę, Universiteto tinklalapiuose naudojame slapukus. Tęsdami naršymą jūs sutinkate su Vilniaus universiteto slapukų politika. Daugiau informacijos