Sidebar

Karantinas ne tik sumažino poreikį domėtis Kinijos kultūra, tačiau atvirkščiai, ši neeilinė situacija užaugino didesnį susidomėjimą ir Vilniaus universiteto Konfucijaus institutui atvėrė naujas galimybes. Vasario mėnesį  institutas suorganizavo dvi nuotolines paskaitas įmonei „Coretech lt“, UAB Kinijos kultūros temomis. Pirmąją paskaitą "Kinijos estetika: 2000 m. istorijos" skaitė Vilniaus dailės akademijos Grafinio dizaino katedros docentas, meno licenciatas Robertas Jucaitis, kuris yra grafikos dizaineris, ženklodaros ekspertas, sukaupęs daugiametę profesinio bei pedagoginio darbo patirtį, dirbo ne tik daugelyje Europos dailės akademijose kaip kviestinis dėstytojas, bet ir vadovavo Pekino BGD Gengdan Institituto (Kinija) studentų kūrybinėms dirbtuvėms.

R Jucaitis foto2 f

Paskaitoje pranešėjas peržvelgė šiandieniniame pasaulyje dominuojančius vakarietiškus standartus, tame tarpe ir estetikoje. Buvo teigiama, jog skirtingai nuo Vakarų, Rytuose meno kūrinys, visų pirma, turi turėti sugestyvių poetinių ir praturtinančių kūrinį savybių. Menininkas taip pat turi mokėti idealiai intuityviai valdyti kūrybinės išraiškos priemones, kas pasiekiama ilgamete praktika. Ir nors dauguma šiuolaikinių Kinijos menininkų seka Vakarais, vakarietiškas šiuolaikiškumas yra tik senųjų vietinių kultūrinių tradicijų tęsinys. Lygiai kaip šiuolaikinė Vakarų kultūra neįsivaizduojama be savo istorijos ir tradicijų permąstymo, taip ir Kinija, žengdama globalaus modernumo keliu, ima naujai vertinti savo kultūrinį paveldą, kuris atsispindi ir šiuolaikinėje skaitmeninėje erdvėje.

Antroje paskaitoje "Etinės/socialinės vertybės ir vartojimo kultūra šiuolaikinėje Kinijoje" Vilniaus universiteto Azijos ir transkultūrinių studijų instituto humanitarinių mokslų daktarė, docentė, Vilniaus universiteto sinologijos mokslo sferos tyrinėtoja  ir dėstytoja Loreta Poškaitė pristatė svarbiausias kinų etines vertybes – pagarbumą, sąžiningumą, bei socialines vertybes – „veidą“, „ryšius“ ir jų įtaką kinų verslo etiketui bei vartojimo kultūrai šiandieninėje Kinijoje.

Džiaugiamės, tokiomis paskaitomis galėdami pagelbėti Lietuvos verslui. Ne paslaptis, jog norint sklandžiai bendradarbiauti su kinais, pirmiausia, reikia pažinti jų kultūrą bei išmanyti kiniškąjį verslo etiketą. Po paskaitų sulaukėme puikių atsiliepimų, kas skatina mus judėti į priekį ir toliau.

 

Siekdami užtikrinti jums teikiamų paslaugų kokybę, Universiteto tinklalapiuose naudojame slapukus. Tęsdami naršymą jūs sutinkate su Vilniaus universiteto slapukų politika. Daugiau informacijos