Sidebar

Balandžio 16 ir 20 dienomis lektorius Tadas Snuviškis viešose nuotolinėse paskaitose „Budistinis žvilgsnis: sąmonė ir nirvana“ supažindino su vien tik sąmonės budizmo mokykla bei aptarė nirvāṇos fenomeną skirtingose kontekstuose.

 Tadas Snuviškis yra VU filosofijos fakulteto narys, budizmo, Indijos ir Kinijos filosofijos tyrinėtojas. Pirmoje paskaitoje „Vien tik sąmonės budizmas (唯识佛教)“ buvo nagrinėjama vienos iš budizmo krypčių – didžiosios važiuoklės budizmo (大乘, mahāyāna) – tradicija, kuriai ir priklauso vien tik sąmonės mokymas. Svarbiausi šios krypties aspektai, atsiradimas, istorinės bei lokacinės kaitos buvo aptartos remiantis trimis pagrindiniais vien tik sąmonės budizmo tekstais: „Vien tik sąmonės steigtis“ (成唯識論), „Dvidešimt posmų apie vien tik sąmonę“ (唯識二十論), „Patyrimo atramos sąlygų tyrimas“ (觀所緣緣論).

讲座2020 4 16 1

 

Antroje paskaitoje „Kas yra nirvāṇa? (什么是涅槃)“ buvo aptariamas nirvāṇos fenomenas bei su tuo susiję kiti terminai ir kaip jų samprata skiriasi tarp budistų ir nebudistų. Remdamasis keletu tekstų, kurie žinomi Rytų Azijos budistinėje tradicijoje: „Nirvāṇos Sūtra“ bei „Bodhisatvos Āryadevos paaiškinimas apie hīnayānos ir nebudistų nirvāṇos sampratą Laṅkāvatāros Sūtroje” (提婆菩薩釋破楞伽經中外道小乘涅槃論), T. Snuviškis išsakė mintį, jog „nirvāṇa“ tai visiems prieinama „amžinybė, laimė, savastingumas ir grynumas“.

buda FB

Dėkojame lekt. Tadui Snuviškiui ir aktyviai dalyvavusiems klausytojams. Džiaugiamės jūsų susidomėjimu ir pranešame, kad gegužės mėnesį taip pat pradėsime naujų paskaitų ciklą, tad dėl detalesnės informacijos sekite naujienas VU KI Facebook puslapyje ir svetainėje.

Siekdami užtikrinti jums teikiamų paslaugų kokybę, Universiteto tinklalapiuose naudojame slapukus. Tęsdami naršymą jūs sutinkate su Vilniaus universiteto slapukų politika. Daugiau informacijos