Confucius Institue Vilniaus Universiteto Konfucijaus institutas
Rss
PARODA „LUX ORIENTALIS. RYTŲ MENO KŪRINIAI IŠ LIETUVOS DAILĖS MUZIEJAUS RINKINIŲ“

PARODA „LUX ORIENTALIS. RYTŲ MENO KŪRINIAI IŠ LIETUVOS DAILĖS MUZIEJAUS RINKINIŲ“

Šių metų vasario 2–kovo 12 dienomis kviečiame apsilankyti Vilniaus paveikslų galerijoje eksponuojamoje parodoje „LUX ORIENTALIS. rytų meno kūriniai iš lietuvos dailės muziejaus rinkinių“.

Lietuvos dailės muziejaus Tolimųjų Rytų kūrinių kolekcija pradėta formuoti dar karo metais. Pirmosios japonų dailininkų sukurtos spalvotos medžio graviūros buvo įsigytos iš inžinieriaus ir architekto Algirdo Mošinskio (1905–1991), rinkusio meno kūrinius, senąsias knygas, žemėlapius. Tradiciniais kinų peizažų ritinėliais bei kaligrafinės tapybos pavyzdžiais muziejaus kolekciją papildė Vilniaus bernardinų rinkinys, kurį sudarė ilgametis Aidų redaktorius, poetas ir Rytų meno žinovas kunigas Leonardas Andriekus (Mažesniųjų brolių ordinas) (1914–2003), taip pat Australijos lietuvių visuomenės veikėjos Genovaitės Kazokienės (1924–2015) bei JAV gyvenančio išeivijos mecenato ir filantropo Leono Maskoliūno šeimos dovanotos kolekcijos.

Parodoje eksponuojami unikalūs ankstyvosios tradicinės Rytų tapybos pavyzdžiai. Žymus Mingų laikų dinastijos kinų dailininkas Šen Džou (1427–1509), „Kalnų gamtovaizdžio“ autorius, ištobulino peizažinę ritinėlių tapybą, reiškėsi kaligrafijos, poezijos srityse, stipriai paveikė vėlesnių kartų kinų menininkus. Kinas Jun Šouping (1633–1690) – Čingų dinastijos dailės autoritetas, intelektualas – tradicionalistas, ištobulinęs Sungų ir Juanų peizažo tapybos tradicijas, kūrė aukštojo gėlių ir paukščių žanro meno pavyzdžius, tapo Čangdžou stiliaus mokyklos pradininku, išpopuliarėjusiu visoje Kinijoje. Išskirtinė vieta ekspozicijoje tenka ir talentingo japonų dailininko Kano Tanjū (1602–1674), Kano tapytojų dinastijos tęsėjo tapybos kūriniui „Bambukai“. Tapydamas sumi-e, arba suibokuga technika (subtili tapyba tušu ant ryžių popieriaus ar šilko), šis įvairialypio talento Kano mokyklos atstovas pasiekė pripažinimą, tapo oficialiu šiogūnato dailininku. Kūryboje puoselėjo monochrominės tapybos tradiciją, minimaliomis priemonėmis sukurdavo meditatyvų ir užburiantį gamtovaizdį.

 

Plačiau skaitykite: http://www.ldm.lt/paroda-lux-orientalis-rytu-meno-kuriniai-is-lietuvos-dailes-muziejaus-rinkiniu/

Į naujienų sąrašą